Ujawnione ostatnio dokumenty sądowe towarzyszące procesowi przejęcia przedsiębiorstwa Activision Blizzard przez Microsoft nie przestają dostarczać interesujących informacji na temat kulis działalności gigantów branży gier wideo.
Według udostępnionych niedawno w sieci treści e-maili skierowanych do szefa Xboxa, Phila Spencera,
Microsoft opracował listę, w ramach której oszacował, jakie koszty musiałby ponieść, aby w katalogu Game Passa znalazły się największe nadchodzące gry międzyplatformowe w dniu premiery (z dwoma wyjątkami). Niestety nie znamy szczegółów na temat kryteriów, jakimi kierowała się przy wycenie amerykańska korporacja. Warto też podkreślić, że ujawnione szacunki pochodzą z maja 2022 roku.
Z perspektywy czasu lista – przynajmniej w przypadku kilku tytułów – co najmniej zaskakuje. Co zwraca szczególną uwagę, to domniemany dość „niski” koszt obecności w abonamencie tegorocznego hitu
Baldur’s Gate 3, któremu – według szacunków
Microsoftu – daleko do największych tytułów AAA. Zerknijcie sami.
Suicide Squad: Kill the Justice League – ok. 250 milionów dolarów
Star Wars Jedi: Survivor – ok. 300 milionów dolarów
Mortal Kombat 1 – ponad 250 milionów dolarów
Baldur’s Gate 3 – ok. 5 milionów dolarów
Gotham Knights – ok. 30 milionów dolarów
Assassin’s Creed: Mirage (wtedy jeszcze znane pod roboczym podtytułem Rift) – ok. 100 milionów dolarów
Dying Light 2 – ponad 50 milionów dolarów
LEGO Star Wars – (The Skywalker Saga) – ok. 35 milionów dolarów
Dragon Ball: The Breakers – ponad 20 milionów dolarów
Return to Monkey Island – ok. 5 milionów dolarów
Wreckfest 2 – ok. 10-14 milionów dolarów (co ciekawe, tej gry jeszcze nie zapowiedziano oficjalnie)
Just Dance (2023?) – ok. 5 milionów dolarów
Blood Runner – ok. 5 milionów dolarów (prawdopodobnie chodzi o zapowiedzianą niedawno grę Expeditions)
Glitch Busters – ok. 5 milionów dolarów
Co ciekawe, oprócz kosztów związanych z premierami dużych gry w Game Passie, Microsoft pokusił się również o szacunki dotyczące miesięcznej kwoty w przypadku obecności w abonamencie dwóch największych hitów Rockstar Games, tj. Red Dead Redemption 2 oraz Grand Theft Auto V. W przypadku pierwszego tytułu wydatki miały wynosić „plus-minus” 5 milionów, z kolei GTA miało kosztować 12-15 milionów dolarów.
Choć ujawnione dokumenty pokazują jedynie szacunki Microsoftu, pozwalają wyciągnąć pewne wnioski; czy to na temat skali branży gier wysokobudżetowych, czy też estymacji giganta z Redmond co do postrzegania wartości pewnych marek przez ich twórców – przynajmniej na 2022 rok.
Źródło:
"ReddoX" - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2023-09-20 09:22:24
|
|